Vanliga frågor
När är det in- och utcheckning?
Incheckning är möjlig från kl. 15.00 och utcheckning måste ske senast kl. 12.00. Behöver du tidigare incheckning eller senare utcheckning får du gärna kontakta oss så gör vi vårt bästa att uppfylla dina önskemål.
Erbjuder ni bagageförvaring?
Ja, vi erbjuder gratis förvaring av ditt bagage. Du får gärna lämna in ditt bagage hos oss i samband med in- eller utcheckning och sedan hämta det igen när det passar dig.
När kan jag äta frukost?
Du kan avnjuta din frukost från buffén i vår frukostrestaurang måndag till fredag kl. 06.30–10.30 samt helger kl. 07.00–11.00.
Har hotellet restaurang?
Ja, vi har en underbar italiensk restaurang vid namn Il Rosmarino som serverar italienska specialiteter i toppklass. Läs mer här.
Kan jag få gratis Wi-Fi?
Ja, vi har gratis Wi-Fi på hela hotellet. Dessutom kan du fritt använda våra datorer i lobbyn.
Var kan jag parkera och vad kostar det?
Vi kan erbjuda några enstaka parkeringsplatser bakom hotellet till ett dygnspris på
Det är tyvärr inte tillåtet att parkera på gatorna nära hotellet. Däremot får du lov att stanna till framför hotellet för av- och påstigning. Om du behöver hjälp med att hitta en parkeringsplats är du välkommen att kontakta receptionen vid ankomst så hjälper vi dig gärna att hitta rätt. Läs mer om alla parkeringsalternativ här.
Kan jag ta med mig min hund?
Hur tar jag mig till och från hotellet?
Du kan enkelt ta dig till och från vårt hotell oavsett om du anländer till Köpenhamn med flyg, Oslobåten, kryssningsfartyg eller tåg. Läs mer om dina transportmöjligheter här.
När är receptionen öppen?
Vår reception är öppen dygnet runt. Om du behöver hjälp med exempelvis bordsreservation, transfer, parkering, bil- eller cykeluthyrning eller information om lokala sevärdheter och liknande, är du varmt välkommen att vända dig till oss med dina önskemål.
Hur tar jag kontakt med hotellet?
Du är alltid välkommen att ringa (+45) 3343 6200 eller mejla till 71nyhavnhotel@arp-hansen.dk.
Är hotellet handikappanpassat?
Vi har tyvärr inte möjlighet att erbjuda handikappvänliga rum eftersom vi håller till i kulturmärkta byggnader och de sneda vinklarna i byggnadernas struktur inte erbjuder optimala förhållanden för rullstolsburna personer.
Hur ändrar eller avbeställer jag min bokning?
Om du har bokat ett rum med ”Fri avbokning” kan du ändra eller avbeställa din bokning utan avgift fram till kl. 12.00 på ankomstdagen. Ändringar och avbokningar kan göras via länken i din bokningsbekräftelse eller genom att välja ”Ändra bokning” som du hittar i samband med ”Sök vistelse” överst på denna sida. Det går också bra att kontakta hotellet direkt. För bokningar utan möjlighet till avbokning hänvisas till gällande säljvillkor.
Vad gör jag om jag inte har fått någon e-postbekräftelse på min bokning?
Har du inte fått någon bokningsbekräftelse via e-post börjar du med att kontrollera ditt skräppostfilter. Om bekräftelsen inte finns i skräppostfiltret kontaktar du hotellet snarast möjligt.